måndag 21 juli 2014

Så tillgänglig för andra

Jag känner mig enorm just nu, speciellt på kvällarna när en hel dags matranson ligger och trängs med bebisen. Men jag trivs för det mesta med magen, den är go, liksom. Det jag tycker är jobbigt är att hitta kläder som sitter fint, det är svårt!

I går när vi åkte buss till Henriks föräldrar satt det tre tjejer bakom oss. De snackade rätt mycket strunt men var rätt så underhållande att lyssna på. Sen när vi skulle gå av bussen och reser oss, hör jag en av tjejerna säga typ "hennes mage är spänd och rakt fram, (något ohörbart om ultraljud, kolla könet), hon ska nog ha en kille".
Detta sa hon högt som fan så jag hörde. Ursäkta mig men vem fan är du att kommentera min mage på det viset?
Jag ville hoppa på bussen igen och ge henne en smäll och säga "inte för du har med det att göra men det är en flicka i min mage som du nyss beskrev och granskade".

Jaja, det lär ju inte vara sista gången jag får höra sånt. Blev arg på mamma när hon sa till mig att visa magen för min bror. Alltså dra upp tröjan och visa. Nej du, det gör jag när och om jag känner för det, inte när folk säger till mig. Min bror är ändå inte intresserad, han ser mig som jag är, helst med kläder på. Och det är inte som att det inte syns med kläder på.
Mm nu blev det mycket utseende i detta inlägget men även det här med att andra människor plötsligt har rätt att granska, kommentera och tycka saker om är något jag tänker mycket på från och till. Nu ska jag snart äta frukost och gå ut med hunden.
Henrik ska tatuera sig hela dagen och jag ska hitta bikinibyxor som passar min nya rumpa. Stödstrumpor ska också inhandlas, eftersom vi flyger på onsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar