fredag 8 augusti 2014

fredag!

eeeeexakt! idag är det fredag!
vi har firat med att äta pizza och snart ska vi fortsätta firandet med storhandling.
förut när vi storhandlat så har vi använt vår lådcykel, Henrik har cyklat på den och jag har haft min egen. lådcykeln är jättebra att lasta i. men nu på senare och lite mer gravida dagar så har jag insett att jag inte skulle orka cykla ända till affären, gå där inne och ta beslut om vad som ska handlas och sen cykla hem igen. därför har vi idag (och troligtvis i framtiden med) bestämt att vi ska använda oss av vårt medlemsskap i Sunfleet, som är en bilpool för just sådana här ändamål (ok, deras definition är kanske inte "du som är gravid och inte orkar cykla och storhandla" men ni fattar nog...)!

lillan i magen rör sig mer och mer för varje dag. och nu syns det utifrån också, det ser jätteskumt ut och känns knäppt på insidan av magen. så mycket som händer, det är så roligt men så skumt!

häromdagen började jag titta på Big Brother från 2006 av någon outgrundlig anledning (nej, så outgrundlig är den inte, i love trash-TV). finns mycket att säga om den säsongen, bland annat är en av våra grannar med... well well. idag när jag såg ett avsnitt så fyllde "raggaren" år och han fick prata med sin fru några få minuter, han blev så glad och började gråta. vad gjorde jag då? jo, självklart bölade jag med. TILL BIG BROTHER?!?! ja, så långt trodde jag inte att min blödighet skulle gå. men det var ju fel av mig, tydligen.

ja... annars då? jag känner mig stor som ett kylskåp, någon som kan säga var det ska sluta? jag vaknar dessutom tidigare och tidigare av att jag behöver kissa. jag orkar fan inte. några gånger har det hänt att jag slumrat till där på porslinstronen. har jag skrivit det innan? minns ej. men så är det. det ljuva livet som gravid! bara att vänja sig. äh, det mesta är bra. lite jobbigt att tänka på att äta regelbundet osv, eftersom det inte är något jag sysslat med tidigare. har liksom inte haft någon ordentlig anledning (enligt mig själv, vet ju att det är bra för hälsan osv). men nu jävlar har jag någon INUTI mig som kräver det. vem är jag då att säga nej? måste ju göda min lilla pingla. åh min dotter alltså. så skumt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar