måndag 3 november 2014

Hoppsansa!

Nu var det ett jäkla tag sedan jag skrev! nu är jag ju på slutspurten av denna himla karusellen.
Jag får väl försöka sammanfatta de senaste månaderna på något vis!
Jag har ju mått oförskämt bra hittills. Och med det menar jag att jag åtminstone sluppit fysiska komplikationer; inga kräkningar, ingen foglossning, inget karpaltunnelsyndrom osv. Jag har ju haft mina humörsvängningar och de har ju bidragit till skratt i efterhand, även för mig själv. Kan inte göra något annat än att skratta åt mig själv när jag håller på sådär.

Vi har fixat massor av saker. Det där barnet är snaaaart välkommet ut. Vi har bara småfixet kvar; bröstpump (haha stört), badbalja, hygienprodukter, nappflaskor, nappar, blöjor och våtservetter typ. Och ja, termometer och nässug kanske? Åh listan tar fan aldrig slut, ursäkta mig!

I lördags jobbade jag mitt sista arbetspass på minst ett år. Det är ju helt sjukt att jag inte ska dit och jobba på så lång tid. Vem är jag då? Jo, då är jag tydligen en himla mamma? Morsan Maria?!

Vi möblerade om här hemma igår. Vi flyttade ut våra skrivbord till vardagsrummet, det lilla rummet där skrivborden stod innan ska bli ett "nursing-room" kan man säga. Där har vi ställt in skötbordet och byrån som är till lille knodden. Det ska även dit en skön fåtölj som vi får av Henriks föräldrar, där jag kan sitta och amma. Vi väntar med att ställa in sängen där tills bebis blivit ca 6 månader eller något? Haha sånt ska man ju tydligen också ha koll på. När sådana saker passar sig.

Annars då? Ptja NU har jag fått lite mer kroppsliga besvär. Kan verkligen inte hålla igång en hel dag utan att vila. Jag har så satans ont i ryggen om kvällarna och fötter+ben är stela och svullna. Mina fingrar är svullna som korvar o.s.v.
Jag är inte jätteförvånad, eftersom det är så det är att vara gravid (det är för hillvidde sista månaden nu!!!) men det känns så skumt att inte vara sig själv.

Just i detta nu sitter jag med ångest över min extremt låga inkomst som jag kommer ha framöver. Lägenhetsköp känns långt långt härifrån.
Fy alltså. Nu blev jag riktigt deppig.
Det blir inga julklappar till någon alls.

Buhuhuhu. Nu ska jag slappa lite med hunden, sen ska vi ut och fotografera har jag bestämt!

Jag med min mage för några dagar sedan (ca. en vecka).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar