lördag 15 november 2014

Sömnlöst vare här!

Ni vet den känslan man kan få kvällen innan något roligt och spännande ska hända, som inte händer varje dag. Till exempel att man ska resa någonstans eller överraska någon osv. Så ligger man där, kvällen innan, i sin säng och planerar och går i sitt huvud igenom så att man inte glömt något, eller är helt enkelt bara så spänd på det som ska ske så det pirrar och man kan inte sova hur trött man än är.
Så är varje kväll och natt för mig nu. Allt jag tänker på handlar om hur förlossningen kommer att bli, hur mitt barn kommer att vara, hur min hund kommer bete sig och hur Henrik och jag ska klara detta enorma uppdrag som vi dragit igång. Jag kommer på fler och fler saker att lägga i BB-väskan, den är redan full! Saker att kompletteringsköpa: bindor, badbalja lakan till vagnen, bröstpump, bröstvårtssalva. Alltså det tar aldrig slut!
Och samtidigt vandrar det vanliga livet vidare, vi blir bortbjudna, vi ska provköra bil, vi ska laga mat, tvätta, ut med hunden. Och jag orkar max två aktiviteter per dag innan jag stupar.
Nåt som är gulligt är att jag ibland hittar Henrik i skötrummet och när jag frågar vad han gör säger han att han övar på t.ex att fälla ihop barnvagnen. Jäkla sötnos.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar